Det där gula kortet.. eller?

Igår läste jag och mamma någonting på packlistan som vi inte visste vad det var (packlistan står på engelska). Vi översatte på google translate, men vi visste inte vad den svenska betydelsen var heller. Kommer för tillfället inte ihåg vad det var för ord, men det började iallafall på i, och slutade på tion..
Vi visste heller inte om jag skulle packa ner en ryggsäck eller inte. Chansen finns ju att man ska iväg på någon dagsutflykt och då kan ju en ryggsäck vara bra att ha. Så vi bestämde oss för att ringa till Work&Travel idag. Jag fick snabbt svar på att en ryggsäck kan vara bra att ha, men när jag frågade Camilla (från Work&Travel) om ordet var hon inte säker på vad ordet betydde heller. Men efter ett tag om vi (hon) underfund med att det var "det gula vaccinationskortet". Så senare måste jag åka hem och kolla om jag har ett gult vaccinationskort, för "jahaa, det kortet!" svarade jag bara.. Men en massa småpapper på vacciner vet jag ju att jag har iallafall, med tanke på alla sprutor jag fått stuckits av!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback