To-do-list

Tänkte göra en lista på allt jag måste göra innan jag åker, men jag hann bara skriva ner några saker innan jag började googla på london och så. Mina dagar är fyllda med googlandes på London! Känner mig lite seg som bara suttit framför datorn hela dagen, men nu har jag hittat min favoritlägenhet i London! (Tråkigt bara att jag är lite tidigt ute, så lägenheten kommer nog vara uthyrd när vi väl ska åka, haha!)
 
Här är iallafall den delen av listan jag hann komma fram till innan jag gled iväg från ämnet och började googla på annat:
  • Ta ut fickpengar för fösta veckan (ca 30.000)

(Pengarna ska räcka till boende de första dagarna, jag måste kunna betala hyran på vår nya lägenhet, när vi får en, även tillkommer ofta en deposit. Vi måste även ha råd med transporter, typ buss, och såklart mat! Jag kan inte ta ut pengar från min bank utomlands, så jag måste ha dessa pengar kontant med mig.)

  • Stäng mitt bankkonto här i Sverige.
  • Leta upp vissa lägenheter som vi kan höra av oss till innan vi åker, så vi snabbt kan komma iväg och kolla när vi kommer till London.
  • Fixa någonstans att sova under de första dagarna (vandrarhem eller liknande)
  • Ändra mitt CV till ett engelskt CV.
  • Försäkring? Eller va?
  • Kontakta skatteverket? Försäkringskassan?
  • Kolla upp vaccinering (jag har två-tre sprutor kvar sedan Afrika, som jag ska ta typ nu och om ett halvår)

 


Kommentarer
Postat av: Mamma S

Fin beskrivning av ditt och Idas släktskap:-))))) Jag är helt säker på att ni kommer passa helt otroligt bra ihop, och att det kommer bli så härligt! Ska bli kul följa det här äventyret. Mest för att veta när allt är klart så att jag kan hälsa på:-)

2013-01-19 @ 19:34:03

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback