Helg

Lördagen blev en jättebra dag! På morgonen gick vi med lejonen, på en client Walk. Där träffade vi en tant från Canada som varit i nästan alla länder i världen! Hon har varit i alla delstater i USA, och när vi frågade henne om en massa random länder hade hon besökt alla vi kom på. Vackrast tyckte hon att antarktis är.

Sedan åt vi frukost i bushen. I vanliga fall går vi upp till en lodge i Masuwe, där vi jobbar. Men nu kom kocken ut i bushen, i bil, med all frukost och vi åt där. Lejonen (de 9 månader gamla) brydde sig faktiskt förvånansvärt lite, kanske för att de åt dagen innan.

Efter frukosten hade vi volontärer egen tid med lejonen. På lördagseftermiddagar åker vi till barnhemmet, men den här gången skippade jag det för att följa med några vänner i Himals båt. Vi åkte ut till en ö och satt och pratade och kollade på flodhästar och krokodiler. På kvällen gick vi ut för att fira min födelsedag!

Vädret hela dagen var nästan outhärdligt varmt, och alla vindpustar var jättevarma. Dee (från Audtralien) förklarade det poetiskt som "the devil's breath upon one's cheek". Jag lovade att jag skulle nämna det i min blogg, för det var så djupt sagt, haha!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback