T minus 9 days!

Börjar med att ursäkta för seg bloggaktivitet, har inte gått att lägga upp blogginlägg från mobilen.
 
Det börjar närma sig, inte ens tvåsiffrigt antal dagar kvar tills resan! En jättetrevlig tjej från Work&Travel (hon som fick stå ut med mitt krångel i början) ringde igår för att se att allt var under kontroll och så jag fick ställa frågor och så. Hon tipsade om att jag inte ska ta med arbetskläder i starka färger, för då ser man ut som mat enligt lejonen (bra att veta) !
 
Igår var jag på Forex och växlade pengar med, så nu har jag en stor bunt dollar att göra av med!
Imorgon ska jag ringa läkaren och fråga om jag ska fortsätta med malariatabletterna trots biverkningarna, men jag väntar mig inget annat än att jag måste fortsätta. Hellre ont ett tag än malaria, känner jag då!
 
I helgen ska jag börja packa. Mycket som ska tas med och jag vill inte komma på att något måste införskaffas i sista minuten. Oktober är en väldigt varm (läs: stekhet!!) månad i Zimbabwe, så mycket svala kläder ska packas, samtidigt som jag måste packa med varmare kläder då det kan bli kyligt på kvällarna. Mamma var in på apoteket idag och fick en rekommenderad pack-lista från dom, men vi kom snabbt överens om att den var lite over-kill då den innehöll laxeringsmedel, kondomer och Gud vet allt.. Annars har jag det mesta, kikare har jag kånat av Jens, dagbok köpte jag igår (ska även försöka blogga så ofta som möjligt!) och jag ska köpa plasthandskar på coop.
 
Avslutar med att länka en låt jag inte kan sluta lyssna på för att tagga inför resan. Jag vet inte varför, tolka det inte fördomsfullt eller dumt på något sätt alls, jag gillar helt enkelt låten, okej? TRYCK HÄR!
 
 

Kommentarer
Postat av: Mamma S

Den låter kommer vi lyssna på här hemma också, när vi längtar efter dig:-)

2012-10-05 @ 08:05:09

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback