Back on track!

Efter två månaders uppehåll är jag nu tillbaka. Jag har valt att inte skriva någonting i bloggen då jag bara varit hemma i Sverige och inte gjort något spännande, men nu är jag påväg mot ett nytt äventyr!
 
Jag har länge funderat på om jag vill flytta någon annanstans eller om jag vill tillbaka till London igen. Självklart vill jag tillbaka till London, men jag har känt att det nog är dags för ytterligare ett äventyr nu. När jag är 80 år och ska berätta för mina barnbarn om mitt liv vore det ju roligare att kunna säga att jag bott lite här och var, inte bara London, och mitt motto är ju trots allt:
 
"If your life ended today, could you honestly say that you lived it the way you wanted?"


Så, för att komma till saken.. Jag ska flytta till Australien! 
Jag åker med en "agency" (eller vad man kan kalla det), som kommer hjälpa mig med boende och jobb. Det tycker jag är skönt då det ändå vore tråkigt att sitta fast på andra sidan jorden utan ett arbete! Dessutom kan de hjälpa mig att få ett annat arbete än inom restaurang, för det känner jag att jag har fått nog av. Då jobbar jag hellre i butik! Men för att få hjälp med arbete och boende måste man först gå en engelsk intensivkurs i minst 4 veckor (jag känner att jag inte behöver mer än så). Då kommer jag bo på ett residens 15 minuter från skolan, tillsammans med andra folk som bor i Australien. Det är alltså inte skolans residens utan ett annat.. Jag vet itne riktigt vilka som bor där, haha.. Men det kommer jag göra iallafall (i ett dubbelrum!).
 
Så nu startar bloggen upp igen, för det är bara 20 dagar kvar!!
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback