Min nittonde födelsedag

Idag är min födelsedag! Jag vaknade några minuter innan Bridget. När hennes alarm ringde tog det ca två sekunder innan hon sa happy birthday, jag hade inte ens kommit ihåg det än! När vi kom till Masuwe, där vi jobbar, hade kocken inte gjort födelsedagsscones till mig, som han lovat. Jag påminde honom och då satte han igång, och under frukosten (två timmar senare) fick jag mina födelsedagsscones! Sconsen här kallar vi för "small pieces of heaven", för dom är underbara! Vid lunch hade han även skrivit "happy bday" i potatismoset.

När jag kom till middagsbordet hade Sofie och Fabiana dekorerat med ballonger, servetter det stog "happy birthday" på, och en skylt de skrivit grattis på. Jag hade hört talas om att alla som fyller år blir kastad i poolen, men jag trodde faktiskt att jag skulle komma undan. Jag hade fel. Efter middagen smög Simon och Colen upp bakom mig. Jag märkte inte ens någonting förrän dom helt plötsligt lyfte upp mig. Vikky satt bredvid mig vid matbordet och visste om den här planen, men inte ens hon var beredd. Hon berättade att hon inte trodde att dom faktiskt skulle göra det, men helt plötsligt var det tomt i stolen bredvid henne. Men T.I.A, this is Africa, jag var torr strax därefter! Vi fick tårta och alltond var jättebra, jag är så nöjd med min födelsedag! Att fylla 19 är ingen stor deal, det är liksom en mellanålder, men jag tycker helt klart att det var en av mina bästa födelsedagar någonsin!


Kommentarer
Postat av: maria

Så härligt det låter:) vilken underbar födelsedag du fick och du jag kan lova du kommer aldrig att glömma den dag du fyllde nitton:) men nu börjar det på att dra ihop sig för dig att resa mot Sverige och du ska veta att vi längtar efter dig:) kram

2012-11-21 @ 13:19:47

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback