Paint-skills!

Jag har kommit på att det kanske inte är så många som vet någonting om Zimbabwe!
Här kommer en liten snabbgenomgång! (Känner mig som en skolelev igen)
 
Ritade en egen bild på Afrika och Zimbabwes flagga, för jag visste inte om man fick  lägga ut googlebilder på sin blogg.. Den gula cirkeln på flaggan ska egentligen vara en fågel, men jag tänker inte ens försöka!
 
Zimbabwe ligger låångt ner i Afrika. Man pratar mycket engelska där, men även Shona.
Det bor ungefär 11 miljoner människor där och de flesta är kristna eller någon kristen blandnig.
När man handlar betalar man med amerikanska dollar.
Pga. aids är medellivslängden 39 år!
 
Under Min vistelse kommer jag befinna mig i Vic Falls Town (blå pricken på bilden). Det är en liten stad som gränsar mot Zambia. I Vic Falls Town ligger Victoriafallen, världens största vattenfall. Många hoppar bungy jump över fallen, men det är ingenting ni kommer få se mig göra, tyvärr!
Jag kommer vara i Zimbabe under oktober och november. Oktober är den varmaste månaden i Zimbabwe, och det är ca. 30 grader då (vinter är det mellan april-augusti). Vid november börjar regnsäsongen, men det är inte förrän december, januari det regnar som mest.
Zimbabwe ligger i samma tidszon som Sverige, så jag kommer inte behöva vrida klockan någonting alls!
 
Jag vet inte om jag kommer besöka något land bredvid. Jag ska ju bara vara där en månad, så jag kanske inte hinner ta någon längre resa. Jag håller mig nog till Zimbabwe. Man kan ju göra utflykter inom landet med. Dock vore det otroligt kul att åka till något gränsande land och bara kika lite! Pontus funderar på att spana in Botswana. Vi får se hur jag gör, men jag måste bestämma mig innan jag landar i Zimbabwe, för ska man besöka ett annat land behöver man köpa ett dubbelvisum, som köps på flygplatsen då jag landar.
 

Kommentarer
Postat av: Mamma S

Åh, i Botsvana ligger ju Damernas detektivbyrå;-) Botsvana är ett av de fredligaste länderna i afrika om jag inte har helt fel, där har det inte varit krig och oroligheter som i de andra länderna.

2012-10-08 @ 14:28:14

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback