På planet

Med risk för ett långt inlägg, skriver jag nu på andra flygplanet, efter ca. 13 timmars resa. Jag har 3 timmar kvar till Johannesburg, vilket betyder att jag snart nu flyger förbi Zimbabwe. Hejdå Vic Falls Town, vi ses snart igen! (he-he..)

Resan har hittills gått jättebra. I London stannade vakterna mig och var tvungen att "söka lite extra" i min väska. Detta betydde att en kvinna skulle packa upp hela mitt handbagage (bara lilla väskan, som tur var!), kolla igenom allt och peta med någon pinne. Sen frågade hon "Do you want me to put all these things back in your bag?" . Som att jag hade något val.. "No, It's fine, I'll do it.", svarade jag precis som alla andra. Jag fick åka tåg till min nästa gate (Heathrow är ju trots allt världens största flygplats).

Väl på det andra planet hamnade jag bredvid en trevlig farbror från Sydafrika. Han varnade mig för krokodiler och andra vilda djur, men han sa att människorna i Afrika är mycket trevliga. Till middag fick vi välja mellan kyckling eller pasta (mamma förstår genast att jag INTE åt kyckling till middag!!). Pastan var faktiskt jättegod, men jag var lagom hungrig efter en kycklingmacka på det tidigare planet, så jag tyckte tillochmed om oliverna. Dom smakar väl godare 11 km upp i luften.. (random information, men jag sitter faktiskt och dödar tid på ett tio-timmars-flyg!

Flygplanet jag åker nu är tydligen jättestort! När jag klev på såg jag en trappa, så det är ett plan med två våningar och två gångar på varje våning, med tio platser på rad. 1:a-klassarna ser ut att ha det riktigt bra i sina små egna avdelningar, men som en smidig tonårstjej kunde jag minsann dra upp fötterna upp på sätet. Grannen på den andra sidan (han lät väldigt engelsk), frågade mig varför jag inte fällde bak sätet. Jag måste erkänna att alla de sätt man lyckas sätta sig på vid en lång flygtur inte alltid ser så bekväma ut! Han hjälpte mig iallafall fälla bak sätet och sedan kollade jag på de tre avsnitt The Big Bang Theory, från säsong 5, som fanns på planet, läste lite bok, spelade lite röj och lyckades sova 3 h.

Nu ser frukosten ut att börja bli redo (detta kan även vara inbillning och falskt alarm, men när jag gick genom "köket" för att komma till toaletterna såg det ut som att dom höll på med en massa matbrickor). Jag är ganska hungrig, men jag har druckit jättemycket äppeljuice iallafall. Flygvärdinnan erbjöd tillochmed vin till maten, och som relativt nybliven 18-åring kändes det väldigt vuxet, men jag tackade nej och bad om ett glas äppeljuice som jag satt och drack medan herrarna bredvid mig drack whisky och gin n tonic. (vet inte riktigt hur det stavas, men det är kanske inte så viktigt. Antar att det ändå bara är mamma och Maria som fortfarande läser efter ett sådant här långt inlägg! Haha).

Nu har jag dödat en hel del tid med att skriva det här inlägget, nästa inlägg jag gör blir nog från Vic Falls Town, ikväll!! Det ska bli så spännande att få komma dit!


Kommentarer
Postat av: Mamma S

Åh, det är så spännande att läsa alla detaljer från resan! Och vilka snälla farbröder du satt mellan på flyget, inte alls som mina två ---- på USA-resan:-)Puss på dig!!!

2012-10-14 @ 17:24:28
Postat av: Maria

Skönt att läsa att det går bra för dig, och du jag läser allt vad du skriver det är så roligt:) en stor kram till dig vi hörs snart igen!!
!

2012-10-14 @ 20:28:14
Postat av: Tess

Nedu. Jag läste då allt ;)! Hoppas du trivs. Vi får skypea snart <3

2012-10-15 @ 14:13:10

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback