Jag är en dålig bloggerska.

Förlåt för dåligt bloggande men varenda dag efter jobbet och middagen är man trött och orkar inte gå och köpa internet. Dock har jag skrivit vissa blogginlägg som anteckningar på mobilen, som jag kan lägga upp ikväll eller så. Den här veckan har iallafall varit jättebra, soligt väder och steeekhett! Jobbet har varit i stort sett likadant, Client walks mest hela tiden.

Jag älskar det här landet, det är så underbart! Alla människor är så sociala och trevliga. Möter man någon på stan (någon man aldrig sett förr) hälsar man, och frågar "how are you?", medan man möts. Det är som en oskriven regel.
Alla som jobbar med lion encounters är också galet trevliga och välkomnande! Alla volontärer kommer bra överens och jag kommer speciellt överens med Kristin, som kommer från Island. Igår följde jag med henne när hon hoppade bungy jump. Sedan sprang vi över bron mellan Zambia och Zimbabwe tillsammans, haha! Antar att hon fick en adrenalinkick och jag bara hakade på medan de tre andra som följde med bara suckade!

Idag fick jag reda på att det kommer komma två nya lejonungar hit också, tre månader gamla.. Gissa när dom kommer? Två dagar efter jag åker härifrån!! Två dagar. Jag missar dom med 48 timmar! Känns väldigt surt. Önskar att jag hade kunnat stanna två veckor till, så jag hunnit träffa dom små söta hårbollarna och hinna spendera lite mer tid här. 4 veckor är alldeles för kort tid. Jag frågade mamma om jag fick stanna två veckor längre, och hon ringde och pratade med organisationen om det, men sedan kom jag på att jag ska iväg till Stockholm med Jens den 18e november, och det är min födelsedagspresent från honom så det är liksom inte bara att skippa. De lejonungarna som är här nu är 8 och 15 månader gamla, så dom är riktigt stora. När lejonen är 3 månader behöver dom speciellt mycket lek med människor. Dom blir inte vuxna förrän 3 år. Dessutom är det honan som jagar, inte hanen! Ja, Lite random information liksom!


Kommentarer
Postat av: Mamma S

Jamen du ser, då fick du ett till land i alla fall, även om besöket i Zambia lät väldigt snabbt:-) Och en kompis från Island är ju kanon, dit som jag vill! Bra Bella, fortsätt så! Det är så FANTASTISKT kul att du har det så bra, och att du verkligen suger i dej kulturen som är där. Njut för fullt, älsklingen<3333

2012-10-29 @ 13:08:41
Postat av: Maria

Vad gald jag blir att få läsa allt du får se och vara med om det är stort. Lära känna ett helt nytt land och en ny kultur. Är faktiskt avis gosa med lejonungar, få vara i sol och värme, här får vi nöja oss med ett par dm snööööööö om du vill veta:)) en hjätte stor kram till dig från oss och du ha det så unerbart bra

2012-10-29 @ 16:09:21

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback