Hallucinationer!

Tydligen finns det två olika sorters malariatabletter och det var inget jag blev informerad om av läkaren, hemma i Edsbyn. Det finns en sort som man tar en gång i veckan och man kan få hallucinationer av, och en annan som man tar varje dag och inte löper lika stor risk att få hallucinationer av.. Gissa vilken jag blev tilldelad? .. När jag kom hit berättade de andra snabbt om att många (näst intill alla) med "mina" tabletter hallucinerat (en tjej vaknade mitt i natten och såg en massa barn i hennes rum. Hon är säker på att hon var vaken, det var inte en dröm).

Nu var det såklart min tur att hallucinera! Jag stog och duschade en dag, när jag hörde någon rycka i handtaget till ytterdörren. Jag och Sofi stänger aldrig badrumsdörren, så när jag drog undan duschdrapperiet såg jag rakt ut till ytterdörren. Jag såg hur dörren öppnades, men jag såg inte själva dörröppningen för badrumsväggen var i vägen, och sedan såg jag att dörren stängdes. Jag antog att det var Sofi som kom in, så jag tänkte inte riktigt på det. Så hörde jag Sofi säga "jag tror du måste kliva ut nu.". Jag blev jätteförvånad. Jag stängde av kranen och frågade "vad sa du?", men fick inget svar. Jag klev ur duschen och gick in i sovrummet men det var ingen där! Jag var helt ensam. Sofi kom in tio minuter senare och när jag frågade henne om hon varit in tidigare svarade hon nej. Det kan inte ha varit någon annan heller, eftersom jag såg dörren stängas innan jag hörde rösten, och sedan var det ju ingen som öppnade dörren igen (vet inte hur jag ska förklara..) .


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback