Första lediga dagen!

Söndag var underbaaaar! Vi åkte på white water rafting, det var så kul! Det är när ca. 8 personer sitter med en varsin paddel i en gummibåt (man har även med sig en guide) och så åker man igenom en fors. Vi åkte på zambezi river, som hade 19 st rapids (ursäkta svengelskan), dock var en för farlig så vi var tvungna att gå förbi den. Det var sex båtar och i den värsta rapid'en flippade alla båtar uppochner, utom våran! Det var sjukt kul, hade jag haft råd hade jag lätt gjort det igen! I en rapid ramlade jag och 5 andra ur våran båt. Man drogs ner i en sån där vattenvirvel och var under vattnet i ca 5 sekunder, tills man kastades ut och flöt upp till ytan igen. Eftersom det ändå är forsränning är det väldigt strömt. Vid vissa tillfällen blev det riktigt läskigt. I en rapid fanns den en stor, hög sten man var tvungen att passa sig för. Vi klarade det någorlunda men det hann bli riktigt läskigt ett tag när vi tröcks mot stenen. Två av båtarna tröcks upp mot stenen så hårt att båten reste sig upp mot stenen och alla ramlade ut. Det såg så hemskt ut, och klippväggarna var så nära och vattnet så strömt att det var viktigt att rädda alla fort. Men alla överlevde! Efteråt var vi dock tvinga att klättra upp för en klippvägg, och i 36 graders värme är det inte jättekul! Men det var en underbar upplevelse, själva raftingen, och jag skulle absolut vilja göra det igen!


Kommentarer
Postat av: evvis

åh ska läsa igenom ditt äventyr i Afrika. Åkter till Zimbabwe om 6 DAGAR :D aaah!! längtar ihjäl mig och är så nervös

2013-07-29 @ 12:34:04
URL: http://evvis.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback