Flyyyg

Flygningen gick jättebra! Jag möttes upp av Nathan, som är project manager. Han skjutsade mig och Sofi, en tjej från Falun som kom samtidigt som mig, till Adventure lodge, där jag bor. Sofi, som blev min rumskamrat, var här i mars så hon berättade lite om projektet och gav mig lite tips.

Vid middag (fläsk med ris) träffade vi de andra volontärerna. Det var ca. 15 stycken här innan vi kom, men nu blir vi 11. Alla jobbar inte med lejon, vissa jobbar med "community", typ städar gator och så. Det är en jättehärlig grupp människor! En tjej kommer från Island, någon från Danmark, Australien, New York och två kommer från England. Jag träffade även en massa folk som jobbar här, och med alla dessa nya namn minns jag ca. 3...
Alla som bor här är galet trevliga!!

På kvällen försökte jag skypa hem, men det gick inte. Antar att Zimbabwe ligger för långt bort. Sofi sa att det kostar ca. 27 kr/minuten att ringa hem, så det är inte riktigt ett alternativ. Internet kostar 1 dollar för 30 minuter.

Bilder på Adventure lodge kommer! Rummet är iallafall jättelitet och dörren in till toaletten är en skjutdörr utan handtag.. Men det har väl sin charm med!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback