Dålig bloggning, så vecka 2 blir sammanfattad

Vecka 2 sammanfattat i ett inlägg:
Veckan har varit jättebra och jättevarm! Det regnade liite en morgon (åskade på natten, men lika som hemma i Sverige sov jag igenom allting och hade ingen aning om att det hade blixtrat och dundrat hela natten), men annars har det varit sol hela vistelsen! I början på veckan hade vi Enclosure cleaning, men vi sopade mest undan alla löv inne i lejonens inhägnad (dom är i en mindre bur när dom inte är ute och går, vilket dom är tre gånger om dagen). Vi har även haft en språklektion. Brilliant (en som arbetar här) lärde oss språket Shona. Det är ett av de två vanligaste språken här (tror Zimbabwe har ca. 7 olika språk). Ndebele är det andra, och det innehåller en massa klickljud. Vi försöker lära oss det med, men utan någon vidare framgång!
Annars har vi mest gått på lion walks.

Jag har även hälsat på på sjukhuset igen (detta har jag inte vågat erkänna för mamma än..). Jag har fått så många myggbett på mitt vänstra ben och på fötterna att mina anklar svullnade upp när jag gick med arbetsskorna, pga. att de nöter mot betten. (jag gick och lade mig en kväll, direkt efter middagen. Några minuter senare kom Sofi in och sa att de flesta volontärer satt och pratade och hon frågade om jag också ville med, så jag tog på mig kläderna igen och gick ut. Jag glömde alltså myggmedel..) Jag åkte bara till läkarmottagningen för att fråga om det finns något jag kan göra för att lindra svullnaden och 60 dollar (90 dollar om man räknar med taxiresan..) senare hade jag fått både piller och kräm. Det är svindyrt med rådgivning här, och det är ju inte direkt det roligaste sättet att spendera sina pengar på! Men betten blev bra redan två dagar senare, tack vare pillrena och krämen. Det som är skönt är iallafall att myggbetten inte kliar så mycket på mig! Alla har nu lärt sig av mitt misstag och ingen slarvar längre med myggmedel (eller malariatabletter!)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback