Skulle nog sovit igenom den här dagen!

Tisdag var helt enkelt inte min dag! Först tog min nya rumskamrat en evighet på sig att göra sig redo, så vi kom för sent till bilen (detta är inte populärt). Sedan hade vi conservation education, Vilket innebär att man åker till en skola och håller en lektion. När jag sa att jag var 18 år blev alla jätteförvånade, och när jag frågade hur gammal dom trodde att jag var, svarade dom 29.. Sedan tog någon min pinne som man har med på lejonpromenaderna (min pinne, med mitt namn på, som jag använt varenda dag i 4 veckor), och tappade bort den. Sedan, under en promenad, hörde jag ett konstigt läte. Alla fåglar här låter väldigt konstigt, så jag frågade en guide: "Paul, what kind of bird is that?". Paul svarade simpelt: "frog.." och sedan hade alla jättekul åt det (jag måste erkänna att det var väldigt kul!). Det var min tisdag..

Idag (onsdag) hittade Brilliant min pinne igen!! Jag blev så lycklig, jag antar att jag måste inse att jag blivit en riktig bush-människa, men min pinne är min pinne!

Under client walken idag kom en rullstolsbunden tant. Sengwa (som imorgon fyller 16 månader) blev nästan tokig och försökte attackera henne flera gånger. Faktiskt så uppstod en jättefarlig situation. Först och främst ska människans ögonhöjd alltid vara högre än lejonets, för annars känner lejonet dominans. Att Sengwa insåg att tanten inte klarade sig bra själv heller, gjorde saken bara värre. Men alla överlevde!


Kommentarer
Postat av: Maria

Men lilla vän vad är det som händer? nu hoppas vi att det blir lugnt och att ni kommer i väg i tid på morgonen och att du får ha din pinne ifred och att du har det bra, hoppa att du känner att vi tänker på dig varje dag kram kram och du imorgon är en anna dag:) en mycket bättre:)

2012-11-14 @ 16:18:50
Postat av: Mamma S

Det händer grejer hos dig minsann! Men du vet älsklingen, att när en mamma läser ett inlägg av sin dotter som slutar med "men alla överlevde", då längtar man efter att få hem sin lilla unge:-)Vilken tur att du är rätt lång i alla fall, så lejonen fattar att du bestämmer. Puss älsklingen<333

2012-11-14 @ 19:14:25
Postat av: Nea

Haha, ja, lätt och förvirra sej med en fågel o groda :D

2012-11-15 @ 19:17:56

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback