Fredag

Fredagen har varit helt okej. Ytterligare en game drive, där vi såg "det gamla vanliga"; impalas, vårtsvin, kudus och giraffer. Såg även en Jekyll (någon sorts präriehund eller något?) , och något annat stort sorts djur jag inte minns namnet på. Vi såg även en död giraff. Den var halvt rutten, det luktade på många meters avstånd och det var ett stort hål i magen, där Simon stack in kameran för att ta foto av insidan (!?).

Förresten, något mer att nämna är ju att jag fortfarande är en favorit hos myggorna! Jag är, och har alltid varit den mest omtyckta. Mina ben är rödprickiga, och jag använder myggmedel varenda dag. Myggmedlet jag använder är tillochmed zimbabwist, gjort för dessa myggor! Antar att jag har sött, skandinaviskt blod.. Skulle jag uppskatta antalet mygget på mina ben nu skulle jag gissa på åtminstone 50 stycken, och då skojar jag (tyvärr) inte. Myggbetten ser ut som vanliga svenska myggbett iallafall. Flera av volontärerna har fått någon reaktion mot betten, så de blir stora, men det har jag iallafall klarat mig ifån! Kristin fick ett bett på låret som blev stort som en tennisboll.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback