En vecka sedan

Onsdagsskvällen var Morgans (tjej från Australien) sista kväll, så den spenderades på Vic Falls Hotell, ett gigantiskt, femstjärnigt hotell här i Vic falls. Vi drack en cocktail och åt en brownie. Hotellet var jättefint, men extremt "ordentligt". Vi tänkte gå och spana in poolen, men området var så stort att vi aldrig hittade till poolen (nej, jag skojar inte!).

Idag (torsdag) var de flesta ute på gamedrive, så jag, Vikky och Thale var de enda som umgicks med lejonen. Det kom en klass med femåringar och kollade på lejonen (genom stängslet). Sedan hade jag och Vikky cub sit, då man leker med lejonen på lunchrasten. Vi hade fyra handlers med oss och vi kom in på en diskussion om homosexualitet, vilket är olagligt i Zimbabwe. Pga att de flesta är väldigt religiösa här förstår dom inte riktigt varför homosexuella "väljer" att vara homosexuell. Tro mig, jag och Vikky försökte förklara, men efter en två timmar lång diskussion gav vi upp!

Efter att ha varit här i drygt en månad har man kommit väldigt nära lejonen. Jag älskar verkligen Sengwa, den idag 16 månader gamla tjejen. Det är en otrolig känsla när man står utanför stängslet och ropar på henne, och hon kommer fram och trycker sig mot stängslet så man kan kela lite! Idag försökte Thuli attackera mig också, på skoj. Hon stog bakom ett träd och kikade fram, så jag smög på henne, vilket hon upptäckte och kom springandes emot mig, men jag stog utanför stängslet, så det var ingen fara. Hade jag inte stått utanför stängslet hade jag inte smugit på henne heller!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback