Krånglig? Jag? Njaa..

 

Jag fick förut en massa formulär att fylla i via mail, från Work&Travel. Formulären var på engelska och då tänkte jag och mamma att ja, då fyller vi i dom på engelska då! Men när vi kom till frågan vilken skolform jag senast gått, kom vi inte överens om vad gymnasium hette på engelska så vi bestämde oss för att börja om och fylla i formuläret på svenska istället.
För några dagar sedan ringde en kvinna från Work&Travel och sa att jag var tvungen att fylla i fomulären på engelska och skicka in samma kväll, för sen skulle hon gå på semester. Jo hejsan, kom jag ihåg det, när jag kom hem från jobbet på kvällen? Nej, det gjorde jag inte! Hon ringde dagen efter och sa att hennes kollega kanske kunde fixa det där om jag mailade in de närmsta dagarna.. Jag ursäktade för att jag var så krånglig men kvinnan sa bara på sitt inlärt trevliga sätt att det var okej!
MEN, jag kom iallafall ihåg att fråga vad jag skulle översätta gymnasium till, och hon svarade Senior High School (vilket för övrigt varken var det mamma eller jag tyckte!).


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback