Det dagliga tjatet.

 
 
Först och främst måste jag je creds till alla bloggare! Att blogga varje dag är inte enkelt, fattar inte hur alla hinner med!
 
Nästan varje dag träffar jag folk som undrar om resan. De vanligaste frågorna jag får är; "Är det inte läskigt att flyga så långt, och byta flyg helt ensam?", "Har du gjort något liknande förut?", "Vågar du vara där helt själv då?", "Hur bor man?" och såklart frågan ingen kunnat låta bli att ställa; "Är du inte rädd för att bli uppäten av lejonen?"

Så jag tänkte svara på de frågorna här, för att få det klargjort (Väntar mig inte att aldrig mer få höra frågorna, dock).
Nej, jag tycker inte att det kommer bli så läskigt att flyga själv. Jag har flugit många gånger med min familj, så flyg-världen är inte främmande för mig. Dessutom, hur fel kan det bli? Jag hamnar ju knappast på fel flyg och hittar jag inte var jag ska finns det alltid någon att fråga! Jag är inte en person som blir väldigt nervös inför sådant heller, måste jag bli nervös så blir jag det när det väl gäller. Ingen ide att gruva sig redan två månader innan! Jag är mest förväntansfull. Men skulle jag vara jättenervös så har jag läst på organisationens hemsida att de ska hjälpa mig att hitta en reskamrat, så jag blir säkert tilldelad en tillfällig kompis, så vi kan slå våra kloka huvuden ihop!
 
Jag har aldrig gjort någon tidigare resa likt denna. Jag har varit i Afrika på solsemester med familjen en gång, men det var på helt andra sidan av Afrika (Tunisien). Det blir något nytt och det kommer bli superroligt! Att vara ensam där är jag inte rädd för. Jag bor i små hus tillsammans med andra volontärer så jag kommer nog kunna hitta några att umgås med! De är ju också där ensamma och de är nog mycket troligt öppen för att hitta nya vänner med! Så jag känner inte att jag kommer bli lämnad ensam eller så, och blir det så får jag väl hitta lejonvänner då, dom måste väl åtminstone gilla mig!
 
.. Och till frågan alla ställer; Nej, jag är inte rädd för att bli uppäten! Det finns människor där som jobbar året om och jag tror inte det är så aktuellt att kasta volontärerna in i en bur med galna lejon vid lunchtid. Men råkar jag bli uppäten så är det väl så då, någon ska ju bli det med och då slapp ju någon annan! Det ska ju komma en första gång till allt, och det är inte många som blivit uppäten av lejon förut!

Kommentarer
Postat av: Mamma S

Fast JAG vill hellre att de äter upp nån annan!!!

2012-08-26 @ 18:10:59

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback